Tuesday, January 15, 2008

what day is it again?

filthy says: shit iontknow!
spec says: who cares anyway?!

i been pretty fucking busy lately and while i have a few unfinished thoughts drafted im really just around handling other business. im an instrumental part of 5 releases this year so as you can imagine my workload changes at a moments notice. here is a quick status report:

tanya morgan is a rap group (aka the as of yet unnamed dj soul mixtape): i dont think ilyas even knows the name of the mixtape yet, the title is THAT new lol. but the bulk of the songs have been picked and we are in the middle of getting the special treats in order right now.
-february 08 (??)

the bridge: see the last entry for info the tracklist. save 2 verses from ilyas, a sang hook and a few mixes it is done to the point where i could sit down and play it for you if i saw you on the street. honestly its all ive been listening to for the past 1-2 weeks so if you see me rockin the ipod ask can you hear it lol. i have to comp out some cover art ideas and i need to get that done today.
-april 08 (??)

brooklynati: we have had a few tracks demo'd out for a while now, like a few months but with the bridge wrapped im shifting my focus to this. we have decided on how the cover art should look and all thats left is to just do the music. im so warmed up from workin on the bridge, should be pretty interesting
-around fall 08

suburban sprawl: waiting on one more mix and we are goin over cover art comps right now. that shit has been done for a while it was just figuring out how to get it to yall. im going to release it via a digital distribution service. by the time that tanya hits the road i may have a few hard copies to sell for the die hard's out there but basically its gonna be available online only.
-any fucking day now

the beat thieves vol 2: fresh outta my gmail...


SENT 10 HOURS AGO:

Frank,

Below is the final tracklist, logos and copy for the "Tanya Morgan presents Ilwil - Beat Thieves 2 (mixed by DJ Low Key)" cover (I can't believe it's finally done). Ilyas said he already sent the Ilwil pic, Dreamskape and Fusicology logos a while back and the rest are attached. Please hit me or him up with any questions. Thanks again, you're the man....

Low Key

1. Ilwil – Beat Thieves
2 Intro

2. Ilwil – 711 (Sunrise)
3. Ilwil - The Ilwil Theme
4. Ilwil & Jermiside - Easy
5. Ilwil & Buggs Tha Rocka - Keep Ya Head High
6. Ilwil - The Beginning of the End

7. Donwill - Go Head

8. Tanya Morgan - How Low
9. Ilyas - One More Dance
10. Ilwil - From Love

11. Ilyas - Telepathy

12. Ilyas - Fire & Brimstone

13. Ilyas - State Of Emergency

14. Donwill - Camp Cupcake

15. Ilyas - Free

16. Ilyas - Get Ghost

17. Donwill & Kay of the Foundation - Fly Guys With Glasses

18. Donwill, Fresh Daily, Finale & Che Grand - Life’s Pie

19. Ilyas – Dreamskape PSA

20. Ilyas & Rae Faith - Otherworldly

21. Donwill - The Champ

22. Donwill – All You Need To Know

23. Ilwil - Name Changes PSA 24. Donwill – Get Up
25. Ilyas - Ayo Sexology

26. Ilyas & Ill Poetic – The New Young

27. Ilwil & 3
rd Element - Souldiers
28. Ilwil & Rye Bred - Booth Snitches

29. Ilwil, Moxy Monster & Lance Manson - 513

30. Ilwil & Ride Out - Beat It Up

31. Ilwil – Beat Thieves 2 Outro


SENT 36 MINUTES AGO:

Awesome, lemme go thru my things and get started on it

***should be dropping any day now over at rappers i know, i still feel like thats too much music to be just givin away for free but its too late now...

28 comments:

Pea! said...

so how low IS on beat theives too...

Donald Williams said...
This comment has been removed by the author.
thatdudedave said...

31 songs! dizamn!

tia said...

jermiside? kay? *swoon* and yeah that is a lot of songs.

Introspective said...

damn. I thought my next mixtape was done already but there are only like 16 joints on it... so I guess I'm only halfway there.

Donald Williams said...

ITS TOO GOT DAMN MANY SONGS

bananaclipse(3.0) said...

So I gotta wait til the fall for BKnati... we'll @ least there's a plethora of shit yall got b4 then

amanda said...

I am so intrigued by the title "Camp Cupcake".

You have been busy man...but it's good to see. I'm very happy for you.

dondub said...

its named camp cupcake cus i was in drunk drivers camp when i wrote it. had to stay for a voluntary weekend lockup.

and it made me think of martha stewards easy stint in camp cupcake she did a while back

Sandy said...

YES! CAMP CUPCAKE!

Great. 31 songs IS alot of music to giftaway... but what else would you be doing with it?

Anonymous said...

Camp Cupcake is one of my fave donwill joints, easy.

bitty said...

31 songs? gotdamn! i don't even know if my attention span is that long. i'll have to listen in sections.

Donald Williams said...

direct all snarky comments about the length of the album or number of songs included to ilyas....

i said lets cut it in half and got over ruled...

:/

thatdudedave said...

31 songs is cool to me...if i get a vote! LOL

luca (but u can call me GhoST) said...

man... i still wanna cd lol... imma damn CD junkie... any cd's ur selling don, u gotta customer lol. i pay for free mixtapes! and what?! even dudes with money wont put the dough down. u gotta support artists ppl!!

Canela_NYC said...

Well glad to hear you got a lot of work done! I'm still sick *sigh* and geeking over the new Macbook Air...

Angie said...

YAAAAAAAAAAAAAAAAY!

tia said...

can 31 songs fit on a cd?

luca (but u can call me GhoST) said...

if Low Key cuts them short enuff unless the songs are just short

DJ Low Key /// djlowkey.com said...

Yes, 31 songs can fit onto a CD (check my MIA joints), but no, BT2 will not...The download version will be almost 100 minutes long (the songs are all exclusive to the tape so we didn't want to cut them short), but the CD version is gonna have less songs...Don & Il are blessing you guys on the download so make sure to cop something else and/or tell some friends...

luca (but u can call me GhoST) said...

uhm... im gettin both lol

thatdudedave said...

beat thieves!

-ihsanamin- said...

Good shit, man.

Che Grand said...

y'all fam and all
but (and granted ive heard a bulk of these)


yo...

i aint listening to all that shit man!

this is a fucking triple cd (if cd's still existed)
gotdammny

DJ Low Key /// djlowkey.com said...

Meanwhile the Fixtape is a slim 26 tracks long...lol...

ms. swifty said...

oh my gosh... these BK kids were on the train talking about Tanya Morgan this evening!

and i quote... "Don Will has a blog, yo *insert laughter from the other guys clowning him* fuck you yo! you know you'll be peepin' that shit tonight... after you jack off."

i wanted to be ignorant & say "OH MY GOSH I KNOW THEM THEY BE AT MY HOUSE WITH OTHER RAPPERS AND STUFF!"

but i played my position. i'm a dork, Don. :(

Che Grand said...

"fixtape 2: more drugs guns and babies"
coming soon

50 tracks!

DJ Low Key /// djlowkey.com said...

Che Grand is for the children